فهرست بستن

شیشه سکوریت

پخش شیشه سکوریت

ضخامت های مختلف شیشه سکوریت در بازار


شیشه سکوریت به شیشه های نشکن مشهور شده اند ولی در اصل شکنندگی از مزیا های ماده ای به نام شیشه می باشد و برای شکستن شیشه های سکوریت در شرایط معمولی نیاز به اعمال فشار بیشتر و ضربات محکم سنگین تر است .

پس در اصل این که شیشه های سکوریت، نشکن هستند بسیار اشتباه است .


شیشه های سکوریت در ضخامت ومقاومت های متفاوت قابل سفارش و ساخت هستند . در مورد ضخامت شیشه های سکوریت این نکته را در نذر بگیرید که با بیشتر شدن ضخامت شیشه، مقاومت در برابر ضربات شیشه بیشتر می شود .

تفاوت شیشه های سکوریت با شیشه معمولی


شیشه های سکوریت به آسانی نمیشکنند و بعد از شکستن پودر شده ولی شیشه های معمولی ترک خورده و به قطعات بسیار برنده مثل شمشیر تبدیل میشوند . در شیشه سکوریت ترک خوردن و همان درز برداشتن بسیار بی معناست .

مزایای استفاده از شیشه سکوریت

شاید تا به حال به مزایای استفاده از شیشه سکوریت نیاندیشیده باشید .

در مقایسه با شیشه خام با ضخامت‌های یکسان، شیشه سکوریت در مقابل شکستگی مقاومت بیشتری دارد، به صورتی که می‌توان گفت مقاومت مکانیکی آن بیش از ۵ برابر می‌گردد.

در صورت شکست شیشه، شیشه سکوریت به قطعات کوچک با لبه‌های صیقلی تبدیل می‌شود که قدرت برش ندارند. این امر خطر صدمه را کاهش می‌دهد.

شیشه مغازه

مزایای استفاده از شیشه سکوریت چیست

 

استفاده از شیشه سکوریت علاوه بر محاسنی نظیر زیبایی و نورگیری به ویژه در مغازهای کوچک معایبی نیز دارد که سارقان را علاقمند خود کرده.

اما راه پیشگیری سرقت از مغازه‌های دارای شیشه سکوریت که این‌روزها آمار آن نیز روبه افزایش است، چیست؟

با توجه به سیر صعودی وقوع سرقت از مغازه‌های دارای در و پنجره از جنس شیشه سکوریت به شیوه‌های مختلف لازم است مالکان این واحدهای صنفی مواردی را به منظور پیشگیری از این‌گونه سرقت‌ها مدنظر داشته باشند.

بررسی کارشناسان پلیس بیانگر این است که اغلب مغازه‌داران و کسبه برابرعرف متداول در بازار به هنگام ظهر برای انجام فریضه نماز، استراحت و صرف نهار، تنها به بستن در شیشه‌ای سکوریت اکتفا کرده و از کشیدن کرکره و قرار دادن حفاظ‌های فلزی و زدن قفل پشت آن خودداری می‌کنند.

که این اقدام آنان زمینه‌های لازم را برای سرقت سارقان از اینگونه مغازه‌ها فراهم می‌کند. پس این افراد باید به هنگام تعطیلی موقت نیز نسبت به رعایت نکات ایمنی اقدام و در صورت مجهزبودن واحد صنفی به دزدگیر آن را فعال کنند.

"<yoastmark

همچنین کسبه و مالکانی که در واحدهای صنفی آنان از شیشه سکوریت استفاده شده‌ است باید توجه داشته باشند که سارقان با ابزار ساده‌ای همچون پیچ گوشتی بدون برجای گذاشتن هیچگونه آثاری در صحنه جرم، مبادرت به سرقت از این اماکن می‌کنند. بنابراین باید در طراحی و نصب در نیز طوری عمل شود که این امکان به حداقل برسد.

با توجه به اینکه سرقت به این روش تازگی نداشته و کلیه عوامل اجرایی به آن وقوف کامل دارند، بنابراین باید ضمن هشدار به کسبه و مغازه‌‌داران در خصوص این شگرد سارقان برای سرقت، آنان باید قبل از ترک مغازه اقدام به کشیدن کرکره، قرار دادن حفاظ فلزی و زدن قفل کنند.

 

سوالات متداول در مورد شیشه سکوریت

1.علت شکستن شیشه سکوریت چیست؟

شیشه سکوریت را می توان به همان روش هایی که شیشه های معمولی شکسته می شوند، به خصوص اگر شیشه سکوریت معیوب باشد. شکستن خود به خود یا تاخیری نیز از ویژگی های شیشه سکوریت شده است. این بدان معنی است که اگر شیشه در یک نقطه فشار ضربه بخورد، ممکن است شیشه بلافاصله آزاد نشود (شکستن) و ممکن است تاخیری وجود داشته باشد تا شیشه آسیب دیده در نهایت بشکند. در برخی شرایط، شیشه ممکن است به طور تصادفی و بدون دلیل شکسته شود.

2.آیا شیشه سکوریت هزینه بیشتری دارد؟

شیشه سکوریت شده قیمت بیشتری نسبت به شیشه آنیل شده استاندارد دارد. تخمین های اولیه قیمت ممکن است شامل هزینه شیشه سکوریت نباشد مگر اینکه به طور خاص درخواست شده باشد. اگر درخواست شیشه سکوریت دارید یا نیاز به رعایت قوانین ساختمانی دارید، مطمئن شوید که هزینه اضافی را با خرده فروش پنجره خود در میان بگذارید. برخی از پنجره ها نیاز به تعدیل دارند اما نه همه.

3.آیا شیشه سکوریت شیشه ایمنی هست؟

بله کاملا. فرآیند تولید شیشه سکوریت شده آن را 4-5 برابر قوی تر از شیشه معمولی (آنیل شده) می کند. این فرآیند همچنین باعث می شود که شیشه در مواقع شکستگی خطر کمتری داشته باشد.

4.آیا شیشه سکوریت ضد گلوله است؟

خیر. شیشه سکوریت ضد گلوله نیست، اما جزء شیشه های ضد گلوله است.

5.آیا شیشه سکوریت خرد می شود؟

دقیقاً نه، اگرچه شیشه سکوریت می تواند بشکند، نمی شکند. بر خلاف شیشه معمولی (شیشه آنیل شده) که در صورت شکستن به قطعات تیز خرد می شود، شیشه سکوریت طوری طراحی شده است که به قطعات کوچکتر تبدیل شود.

گاهی اوقات آنها از هم جدا نمی شوند و در عوض با قطعات همسایه قفل می شوند. اگر قطعات در هم قفل شوند و سقوط نکنند مشکلی نیست زیرا می بینید که شیشه باید فوراً پایین آورده و تعویض شود. اگر شیشه در هم قفل شود و به صورت توده ای بیفتد می تواند خطرناک باشد زیرا لبه های آن ناهموار و ساینده هستند.