فهرست بستن

کرکره برقی

تماس 09127652105

کرکره برقی چیست؟

یکی از انواع درب اتوماتیک، کرکره برقی می باشد. امروزه استفاده از کرکره برقی بسیار رایج است و در بسیاری از مکان ها مانند سر در مغازه ها، درب پارکینگ، مراکز تجاری و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در گذشته نه چندان دور در خیابان های شهر شاهد کرکره های دستی مغازه ها بودیم، کرکره دستی از آهن ساخته میشد به همین دلیل به مرور زمان ظاهر زیبای خود را در برابر وزش باد و باران از دست می دادند و نیاز به رنگ آمیزی مجدد داشتند.

پس از سال ها خدمت حفاظ آکاردئونی جایگزین کرکره سنتی شد. اما به دلیل دشوار بودن مراحل ساخت و رنگ آمیزی حفاظ آکاردئونی از قیمت بالایی برخوردار بود. به همین ترتیب کرکره برقی جایگزین حفاظ آکاردئونی و کرکره سنتی شد.

کرکره برقی

بالا و پایین شدن کرکره 

کرکره برقی با استفاده از موتور به طور عمودی و در جهت محور Y ها بالا و پایین می رود. موتور آن را می توان به منبع برق سیمی و یا به منظور بهره وری انرژی به انرژی خورشیدی وصل نمود. در حقیقت کرکره برقی شکل مدرن کرکره دستی است.

استفاده از کرکره برقی باعث ایزوله شدن یک مکان در برابر سرقت می شود.

 

کرکره برقی

کرکره برقی پنجره

این روزها از کرکره پنجره، برای ویلا و منازل به‌خصوص شهرهای شمالی کشور روبه رشد است و خواسته‌ها برای آن روزبه‌روز بیشتر می‌شود. دلیل این امر زیبایی، صرفه‌جویی در هدر رفتن انرژی است. کرکره برقی برای پنجره، برای حفاظت از پنجره‌ها و سارقان ساخته‌شده و دارای امنیت بسیار بالایی است.

کرکره برقی پنجره، عایقی برای جلوگیری از صدا و گرد وغبار‌ است و به زیبایی و امنیت ساختمان شما می‌افزاید. کرکره برقی برای پنجره راهی برای حفظ امنیت ساختمان‌هاست.

انواع کرکره های برقی از نظر نوع 

1 – کرکره های داخلی و خارجی

 کرکره برقی های خارجی در ناحیه بیرونی نمای ساختمان نصب می شوند. کرکره برقی های داخلی در سردر و بالای پنجره نصب می شوند.

2 – کرکره  های  ترکیبی

در این نوع کرکره برقی پنجره و کرکره ها با هم نصب شده اند.

3 – کرکره های مشبک

این نوع کرکره‌ها از فولاد ضد زنگ ساخته شده اند. کرکره برقی های مشبک برای نمایشگاه ها، پنجره ساختمان های تجاری و فروشگاه ها استفاده می شوند. همچنین، این نوع کرکره برقی برای امنیت و تهویه مکان گزینه مناسبی است.

4 – کرکره های سوراخ دار

این نوع کرکره‌ها ارزان‌تر هستند. و برای دهنه‌های کوچک و بزرگ فروشگاه‌ها استفاده می شوند.

کرکره‌های سوراخ‌دار از فولاد گالوانیزه سوراخ‌دار و قفل شده تشکیل شده‌اند. به علاوه، این نوع کرکره با ترکیب پرده کرکره و کرکره‌های مشبک ظاهر زیباتری دارند.

5-کرکره های صوتی

همان طور که از اسم این نوع مشخص است برای مکان های حساس به صدا مورد استفاده قرار می گیرد تا هیچ صدایی از بیرون به داخل محیط راه پیدا نکند. یکی از پرطرفدارترین نوع این مدل را می توان به کرکره برقی آلومینیومی با تیغه ۸ سانتی اشاره کرد که خود آن دارای انواع مختلفی از جمله تیغه کرکره برقی آلومینیومی دو پل و تک پل، تیغه کرکره برقی آلومینیومی پانچ و غضروف دار می باشد.

6-کرکره های  سکشنال

این مدل کرکره در زیر سقف جمع می شود و ویژگی بارز آن این است که فضای بسیار کمی از پارکینگ را اشغال می کند. دارای امنیت بالایی است، سیستم ضد سقوط دارد و این ویژگی های منجر شده طرفداران خاص خود را داشته باشد.

7-کرکره  های فولادی

این نوع کرکره برقی ها از جنس آلومینیوم می باشد و از ویژگی های بارز آن می توان به مقاومت بالای آن در برابر ضربه و داشتن رنگ بندی های مختلف اشاره کرد. این کرکره برقی در درب مغازه ها، فروشگاه ها، استفاده در پنجره ها استفاده می شود.

کرکره های برقی از چه اجزایی تشکیل شده است؟

اجزای تشکیل دهنده کرکره برقی عبارتند از موتور، تیغه، ریل، قوطی، شفت، صفحه پلیت، اندکپ یا یاتاق، جا قفلی، مرکز کنترل و یو پی اس که در ادامه مقاله به معرفی این اجزا می پردازیم

1 – موتور کرکره برقی

موتور های کرکره برقی خود به سه دسته موتور توبلار، موتور ساید و موتور سنترال تقسیم می شوند.

2 – موتور توبلار

از موتور توبلار برای کرکره هایی که نسبتا کوچک هستند و همچنین وزن کمی دارند استفاده می شود. این موتور که مناسب برای مکان های کم تردد می باشد جز پر کاربرد ترین موتور ها به حساب می آید. برای نصب و راه اندازی موتور توبلار به دقت فراوانی نیاز است و بسته به خصوصیات و ویژگی هایی که موتور داشته باشد قیمت آن تعریف می شود.

نصب کرکره برقی با موتور توبلار

نصب کرکره برقی با موتور توبلار
محمدشهر بلوار خبرنگاران
تیغه تورال 4,3 کیلو

3- موتور ساید

اما موتور ساید برای کرکره هایی مناسب است که بزرگ تر هستند. این موتور ها بسیار قوی بوده و گشتاور بالا دارند. موتور ساید را روی صفحه پلیت نصب می کنند.

4 – موتور سنترال

از این موتور ها برای کرکره هایی استفاده می کنند که وزن متوسط دارند و همچنین تردد هم در مکان مورد نظر متوسط باشد. اگر بخواهیم کرکره های قدیمی را برقی کنیم معمولا از این موتور برای آن ها استفاده می شود که نصب راحت و آسانی هم به نسبت دارد. قدرت در این موتور های کرکره برقی دارای واحد کیلوگرم می باشد.

تفاوت موتور ساید و توبلار کرکره برقی

در این بخش به بررسی تفاوت موتور ساید و توبلار کرکره برقی می پردازیم. موتورهای ساید کرکره برقی، معمولا دارای محدودیت وزنی خاصی نیستند و به همین دلیل می توان از آنها برای امورات و پروژه های مختلف از آنها استفاده کرد، این در حالی است که موتورهای توبلار از این نظر دارای محدودیت هستند.

موتورهای ساید قیمت بالاتری نسبت به موتورهای توبلار دارند، و به همین دلیل در موارد معمولی مثل مغازه ها و یا خانه ها استفاده از آنها چندان مناسب نیست ولی اگر مشکلی در زمینه مادی وجود ندارد به دلیل تامین امنیت بیشتر استفاده از این درب ها توصیه می شود.

همچنین موتورهای ساید نسبت به موتورهای توبلار دارای امنیت بیشتری هستند و به همین دلیل می توان با اطمینان خاطر از مزایای آنها استفاده کرد.

قیمت کرکره برقی

قیمت  این کرکره ها از قیمت کرکره سنتی بالاتر می باشد. قیمت این کرکره ها  به عواملی مانند نوع موتور و تیغه های استفاده شده در آن بستگی دارد. به همین دلیل قیمت های آن ها با توجه به کیفیتی که دارند متفاوت می باشند.

معمولا قیمت کرکره های سفید از کرکره های رنگی ارزان تر است. ارزان بودن این کرکره ها به دلیل بی کیفیت بودن آن ها نیست. زیرا امروزه سعی شده است تا کیفیت آن ها با توجه به پایین بودن قیمت، حفظ شود.

برخی مزایای کرکره برقی:

  1. دارای استحکام و خواص ضد زنگ
  2. کاهش آلودگی صوتی
  3. قابلیت استفاده به طور دستی
  4. فضای کمی را اشغال می کند
  5. به قفل الکترومکانیکی مجهز است
  6. قابل استفاده در ابعاد مختلف
  7. دارای قابلیت شستشو
  8. زیبایی و تنوع
  9. بدون نیاز به قفل آویز
  10. دارای امنیت بالا و ضد سرقت
  11. قابل استفاده در هر نوع آب و هوا و اقلیمی
  12. استفاده از نیروی الکتریکی به جای نیروی انسانی
  13. نسبت به مدل های قدیمی دارای طول عمر بیشتری می باشد
  14. فقط با فشار دادن شاسی ریموت کنترل باز و بسته می شود

 

برخی معایب کرکره برقی:

  1. نوع موتور (توصیه می شود با نظر کارشناس انتخاب گردد)
  2. پرهزینه بودن

اگر برق برود با کرکره برقی باید چکار کرد؟

کرکره برقی

با همه راحتی که در استفاده از کرکره‌های برقی وجود دارد، یک سوال ذهن کاربر را مشغول میکند. از سوالات مهم در مورد کرکره و درب‌های اتوماتیک این است که وقتی برقی می‎رود باید پشت در بمانیم تا برق بیاید؟ مسلما طراحان و سازندگان این نوع از درب‎ها، این مشکل را پیش‎بینی کرده‌اند و برای آن چاره‎ایی اندیشده‎اند. در چنین شرایطی کافی است  از اهرم دستی آن استفاده نمایید. همچنین استفاده از باطری‌های UPS که دارای ولتاژ مناسبی باشد، می‎تواند مشکل شما را حل کند.

معرفی اجزای تشکیل دهنده کرکره 

تیغه کرکره برقی

تیغه بدنه اصلی آن است که با قرار گرفتن کنار همدیگر نمای ظاهری کرکره تشکیل می شود. تیغه آن دارای جنس و ظاهری متفاوتی است.

دسته بندی تیغه از لحاظ جنس

تیغه های آلومینیومی: پرکاربرد ترین تیغه این  کرکره ها در بازار است که در سه کیفیت آلومینیوم خالص، آلومینیوم درجه دو، آلومینیوم درجه ۳ در بازار یافت می شود.

تیغه های گالوانیزه: ارزان ترین تیغه مصرفی برای کرکره برقی است و از جنس گالوانیزه است.

تیغه های پلی کربنات : دارای ظاهری شفاف است و با نصب این تیغه طرف دیگر کرکره برقی مشخص خواهد بود.