فهرست بستن

چگونگی تولید درب و پنجره های upvc

چگونگی تولید درب و پنجره های upvc

تماس 09127652105

اولین و مهمترین قسمت تولید و نصب درب و پنجره های upvc اندازه گیری دقیق ابعاد پنجره است زیرا از آنجا که تمامی مراحل ساخت درب و پنجره upvc توسط ماشین آلات و دستگاه های مدرن و دقیق انجام میشود .
باید کلیه اطلاعات ورودی به دستگاه از قبیل ابعاد و اندازه های پنجره دقیق و بدون کوچکترین خطا انجام گیرد.به همین خاطر اندازه گیری توسط افراد مجرب و به وسیله متر لیزری صورت میپذیرد.

دومین مرحله تولید و نصب پنجره upvc که مانند مرحله اول حساس و دقیق میباشد طراحی است که عبارت است از دسته بندی اطلاعات نرم افزاری و سپس انتقال این اطلاعات به دستگاه cnc و همچنین محاسبه قیمت تمام شده پنجره در این مرحله انجام میپذیرد.کلیه مراحل طراحی به وسیله نرم افزاری تخصصی به نام logikal انجام میگیرد.در ضمن به خاطر حساسیت و دقت بخش طراحی کلیه افراد شاغل در این قسمت باید از تخصص بالا برخوردار باشند

در مرحله بعد یعنی بعد از اینکه طرح و ابعاد پنجره تائید گردید اطلاعات بدست آمده را به کامپیوتر مرکزی cnc وارد کرده که این کامپیوتر به تجزیه و تحلیل اطلاعات میپردازد و دستور ساخت درب و پنجره دو جداره را به ماشین اعلام میکند.و بقیه مراحل ساخت درب و پنجره دو جداره به صورت خودکار انجام میگیرد.

مرحله دیگر اتاق کنترل کیفیت و رگلاژ پنجره است که در آنجا آزمایشات گوناگون و تست های مختلفی روی پنجره تولیدی انجام میگیرد تا به استاندارد های مورد نظر برسد و سپس در مرحله آخر پنجره برای نصب به مکان مورد نظر انتقال میابد.

تولید درب و پنجره   UPVC مرحله اول

اولین دستگاه مورد استفاده برای تولید ، دستگاه برش پروفیل است که برای سهولت در انجام کار سرعت کار و دور ریز کمتر پروفیل بهتر است از نرم افزارهای تولید درب و پنجره استفاده کنیم.

ابتدا با دستگاه برش چهارچوب یا فریم را برش میدهیم ، دقت داشته باشید که برای فریم و لنگه برش به صورت فارسی بر انجام میشود و بعد از آن با استفاده از دستگاه راه آب زن تکه ی پایین چهارچوب را ، راه آب یا آب باران میزنیم. سپس داخل هر کدام از چهارتکه ی پروفیل ، گالوانیزه قرار میدهیم و پیچ میکنیم. بهتر است برای کیفیت و وزن بیشتر پنجره تا ۹۰ درصد برای پروفیل برش داده شده گالوانیزه در نظر بگیریم. سپس با استفاده از دستگاه جوش چهار تکه را بهم جوش میدهیم و متصل میکنیم.

تا اینجای کار چهارچوب پنجره آماده شده است.

پنجرهupvc
پنجرهupvc

تولید درب و پنجره   upvc  مرحله دوم

در مرحله ی بعدی میتواینم بر حسب طراحی پنجره و سلیقه ستون ها را برای چهارچوب در نظر بگیریم . برای برش پروفیل ستون دستگاه برش را در حالت برش صاف یا ۹۰ درجه قرار میدهیم و برش را انجام میدهیم در مرحله بعدی این پروفیل وا دار یا ستون را با استفاده از  دستگاه مولین برش میدهیم تا بصورت استاندارد روی پروفیل فریم بنشیند.

البته باید در نظر داشته باشیم که داخل پروفیل ستون یا وادار هم گالوانیزه استفاده کنیم.

یکی از مهمترین قسمت های تولید درب و پنجره تولید لنگه در و پنجره است. ابتدا برش ها را به همان ترتیب برش فریم انجام می دهیم.

پنجرهupvc
پنجرهupvc

تولید درب و پنجره   upvc  مرحله سوم

در مرحله بعد با استفاده از دستگاه کپی فرز جای یراق و دستگیره را در یکی از چارتکه ی برش خورده که قرار است به عنوان بازشو استفاده شود در می آوریم.

برای سهولت کار در دستگاه کپی فرز شابلون های مخصوصه یراق زن قرار گرفته شده و کار به آسانی انجام می شود. معمولا داخل پروفیلی که مقابلش دستگیره و یراق زدیم سیخ کبابی یا همان فلز مخصوص را داخل پروفیل در جای مخصوص میزنیم. اینکار برای این است که لولا و … با کیفیت و قوام بیشتری به پروفیل پیچ شود و لولا داخل پروفیل آزاد نباشد. سپس داخل هر تکه گالوانیزه قرار میدهیم و کار جوش کاری را انجام میدهیم در این مرحله گوشه های تمامی چهارچوب های فریم و لنگه را با استفاده از دستگاه تمیزکن پاک میکنیم.

تولید درب و پنجره   upvc  مرحله چهارم

در مرحله آخر برای هر قسمت پروفیل زهوار را با استفاده از دستگاه برش زهوار برش می دهیم. برای اینکار به داخل طول و ارز چهارچوب ها را اندازه میزنیم و حدود یک یا دو میلیمتر کم میکنیم و پروفیل زهوار را برش میدهیم . در هنگام نصب بعد از جای گذاری شیشه زهوار هر قسمت را برای نگهداری شیشه قرار میدهیم.

واحد کنترل کیفی

در این قسمت پنجره های تولید شده توسط تیم کنترل کیفی مورد بازبینی و بررسی قرار می گیرند تا در صورت وجود هر گونه ایراد و مشکلی قبل از ارسال به محل پروژه مشکلات برطرف گردد تا مشکلی در روند نصب و سرعت کار ایجاد نشود.

پنجرهupvc
پنجرهupvc
واحد نصب پنجره دوجداره یا سه جداره

بعد از تایید واحد کنترل کیفی محصولات جهت نصب به محل پروژه ارسال می گردندو توسط تیم حرفه ای در زودترین زمان ممکن با دقت بسیار بالا نصب می شوند، و در مرحله نهایی ( قبل از تحویل پروژه ) پس از نصب، پنجره ها توسط واحد کنترل کیفی مورد بررسی قرار می گیرند تا در صورت وجود هر گونه ایرادی در نصب سریعاً مسئله حل گردد تا رضایت مشتری هنگام تحویل محصول نهایی به صورت کامل جلب گردد.