فهرست بستن

شیشه سکوریت ساختمانی

شیشه سکوریت ساختمانی

 

شیشه سکوریت چیست و چرا از آن در مکان هایی مانند بانک ها ، ادارات، مغازه ها و فروشگاه‌ ها و … از این شیشه سکوریت ساختمانی استفاده می کنند تا علاوه بر زیبایی آن و متنوع بودن در رنگ های مختلف دارد، از انتقال اشعه UV جلوگیری کند و با استحکام بالایی که دارد از ورود اشخاص از طریق شکستن شیشه جلوگیری به عمل آورد. شیشه های سکوریت در ابعاد سوپر جام ( ۳۲۰۰ میلیمتر * ۶۰۰۰ میلیمتر ) از ضخامت ۴ الی ۱۹ میلیمتر تولید می شود .
لازم به ذکر است همان طور که اشاره شد شیشه های سکوریت در ظاهر هیچ تفاوتی با شیشه های معمولی ندارند. به عنوان مثال بر خلاف تصور رایج که گمان می شود شیشه سکوریت با ضخامت یکسان، وزن بیشتری از شیشه های معمولی دارد، باید گفت که اصلا چنین تصوری صحیح نیست. در حقیقت شیشه های سکوریت و معمولی با ضخامت یکسان هیچ تفاوتی در وزن نداشته و دلیل مستحکم تر بودن شیشه های سکوریت، عملیات حرارتی خاص و فنی ای است که روی آن انجام می پذیرد.
همچنین شیشه های سکوریت محصولی از شیشه های معمولی است که از نظر شفافیت و رنگ مانند شیشه خام اولیه است و از این نظر نیز تفاوتی با شیشه های معمولی ندارد.

قبل از انتخاب نوع شیشه بهتر است بدانیم شیشه سکوریت چیست؟

همچنین جالب است بدانید شیشه ها پس از اعمال عملیات ویژه سکوریت شدن، ضخامت اولیه شان هیچ تغییری نمیکند و تنها با استفاده از فناوری های به روز امتیازات جدیدی پیدا می کنند، بدون اینکه تغییری در رنگ، شفافیت و ضخامت آن ها حاصل گردد.
امتیازات ویژه شیشه های سکوریت باعث شده است از آن ها در اماکن مختلفی استفاده گردد؛ از جمله در صنعت خودرو سازی و در شیشه های خودرو ها تا همان طور که گفته شد در صورت ضربه و شکستن احتمالی، شیشه ها به قطعات خیلی ریز و البته با لبه‌ های صیقلی و غیر برنده تبدیل گردند و باعث شود افراد داخل ماشین در امنیت کامل باشند. همچنین از شیشه های سکوریت در درب‌ ها، به‌ عنوان صفحه مانیتور و صفحه گوشی های تلفن همراه، شیشه ویترین مغازه و فروشگاه های مختلف، شیشه های تراس و بالکن، شیشه راه پله و شیشه های درب های پله فرار، پارتیشن های شیشه ای، شیشه دور دوش حمام، کف شیشه ای، آکواریوم ها و … نیز استفاده میشود.
در نهایت اگر بخواهیم به زبان ساده و بدون اصطلاحات تخصصی، نحوه ساخت این نوع شیشه ها را شرح دهیم باید بگوییم که این شیشه ها طی یک فرایند حرارتی ساخته می شوند، به این شکل که ابتدا شیشه ها تا دمای حدود ۷۰۰ درجه سانتیگراد حرارت می بینند و کامل نرم می شوند. در این حال با دمیدن ناگهانی هوای سرد و پر فشار به آن باعث می شویم تا لایه های بیرونی شیشه از لایه های درونی آن خیلی سریعتر خنک گردند و همین فرایند است که باعث استحکام ویژه آن ها می گردد.

شیشه سکوریت
شیشه سکوریت

از انواع شیشه می توان به موارد زیر اشاره کرد

1. شیشه رنگی

2. شیشه دوجداره

3. شیشه نشکن

4. شیشه ضد آتش

5. شیشه رفلکس

6. شیشه کریستال

مهم ترین شیشه از نظر امنیتی

از بین انواع شیشه ها می توان شیشه سکوریت ساختمانی را نام برد که جزو مهمترین نوع از انواع شیشه های ایمنی در صنعت شیشه شناخته شده است، تولید اولین شیشه سکوریت به 100 سال قبل برمی گردد و از آن زمان تا به حال پیشرفت قابل ملاحظه ای در تولید این نوع شیشه ها صورت گرفته است. با گذشت سالها از تولید شیشه و با توجه به افزایش قیمتانواع شیشه سکوریت، تمایل به استفاده از این شیشه سکوریت در کشور افزایش یافت است.
در ایران نیز کارخانه‌های زیادی اقدام به تولید انواع شیشه سکوریت نموده‌اند. شیشه سکوریت نسبت به شیشه معمولی بسیار محکم‌تر بوده و از امنیت بالایی برخوردار می‌باشد. علاوه بر این شیشه سکوریت نسبت به فشار و برخورد ضربه بسیار مقاوم می‌باشد و درصورتی هم که ضربه به‌قدری محکم باشد که باعث شکستن شیشه شود، شیشه به قطعات ریزی که برنده نیستند تبدیل می‌شود.

از انواع شیشه سکوریت می توان

شیشه خم

شیشه تاشو

شیشه سندبلاست

شیشه سکوریت ساختمانی

این سؤالی است که اکثراً برای ما پیش میاد، شیشه سکوریت چیست؟

شیشه سکوریت به عنوان شیشه نشکن نیز شناخته می گردد. اولین شیشه سکوریت تولید شده به 120سال پیش بازگشته و از آن زمان تاکنون پیشرفت قابل ملاحظه ای در زمینه شیشه سکوریت یا شیشه نشکن صورت گرفته است.
شیشه سکوریت با توجه به مقاومت بالا و ایمنی آن و این که کم ترین خطر را در صورت شکستن دارد و همچنین از مقاومت حرارتی نسبتاً بالایی برخوردار بود، توانست در بازار بسیار موفق عمل کند.سکوریت شیشه، در واقع فرایند تولید شیشه از معمولی یا به ‌اصطلاح خام به نشکن است. به خاطر داشته باشید که استفاده از مواد مرغوب و درجه‌یک در هر بنایی علاوه برافزایش ایمنی آن، بر ارزش واقعی آن نیز می‌افزاید.

باتوجه به این‌که برای سکوریت کردن شیشه احتیاج به انجام کارهای خاصی است بنابراین هزینه شیشه نسبت به نوع معمولی بر حسب ضخامت شیشه سکوریت و نوع آن تا 4 برابر افزایش پیدا می‌کند.انواع شیشه سکوریت از نظر وزن و ضخامت باید گفت که وزن و ضخامت هر دو شیشه معمولی و شیشه سکوریت با هم یکسان هستند و محکم بودن شیشه سکوریت دلیلی بر وزن یا ضخامت بیشتر آن نمی‌باشد.

انواع شیشه سکوریت ساختمانی از نظر رنگ و میزان شفافیت نیز تفاوتی با شیشه معمولی ندارند.المان‌های متفاوتی تأثیر مستقیم بر روی قیمت شیشه سکوریت دارد.جهت اطلاع از قیمت درب سکوریت ساده باید نوع درب که ریلی یا پروانه‌ای است مشخص باشد.قیمت درب سکوریت ساده به رنگ و ضخامت شیشه سکوریت شیشه هم بستگی دارد.

موارد مؤثر در تغییر قیمت شیشه سکوریت سندبلاست شکل منتظم شیشه به‌صورت (مربع یا مستطیل) نرمال محاسبه می‌شود و ابعاد غیرمنظم نسبت به الگو و شکل آن محاسبه می‌شود.

قیمت شیشه سکوریت در رامادر به‌صرفه‌ترین حالت برای مصرف‌کنندگان است.جهت آگاهی از قیمت روز محصولات رامادُر می‌توانید تماس بگیرید.یراق آلاتی که استفاده می‌شود نیز در محاسبه قیمت درب سکوریت ساده تاثیردارد.هزینه یراق‌آلات به‌صورت جداگانه محاسبه می‌گردد.شیشه سکوریت طبق سایز محاسبه می‌گردد.