فهرست بستن

شیشه دوجداره

پنجره upvc

خصوصیات شیشه دوجداره

شیشه دوجداره قطعه ای شامل دو یا چند لایه شیشه درضخامتها یا رنگهای محتلف می باشد که به صورت موازی به وسیله اسپیسر به یکدیگر متصل شده اند . فاصله بین شیشه ها با گازهای بی اثر و بدون رطوبت مانند آرگون پر می شود .

از خصوصیات شیشه دوجداره می توان به کاهش اتلاف انرژی ، کاهش آلودگیهای صوتی و ایمنی بیشتر نسبت به شیشه های تک جداره نام برد.

تولید شیشه دوجداره

خط تولید شیشه های دوجداره شرکت آبنوس جام کرج از شرکت لایسک اتریش خریداری شده است. تمامی اسپیسر ها توسط دستگاه bending خم شده و از گوشه استفاده نمی شود.

دستگاه شستشویی که درمسیر این خط قرار دارد یکی از بهترین انواع دستگاههای شستشو ی عمودی می باشد که بدون کوچکترین لکه شیشه هارا شستشو وخشک می کند.

استفاده از بوتیل زن و دستگاه تزریق چسب ثانویه ( پلی سولفاید) تمام اتوماتیک شرکت لایسک یکی دیگر از عوامل مؤثر دربالابودن کیفیت شیشه های دوجداره این شرکت می باشد.

انواع شیشه های دوجداره :

شیشه پنجره دوجداره ساده

 

این نوع شیشه از دو جداره شیشه فلوت ساده درس شده است .

برای فریم های درب و پنجره شیشه دوجداره سه نوع فریم مورد استفاده قرار  می گیرد.

شیشه پنجره دوجداره دودی یارنگی :

شیشه پنجره دوجداره دودی یارنگی

از آنجا که در شیشه‌های دوجداره، معمولا دو شیشه روی هم قرار می‌گیرد، برای تولید آن‌ها ابتدا باید دو شیشه دودی را با اندازه ی یکسان برش دهند. اگر این شیشه‌ها کاملا و دقیقا هم‌اندازه نباشند، هنگام نصب در داخل فریم تعبیه شده، به طور کامل در داخل پنجره دوجداره قرار نخواهد گرفت و عایق‌بندی آن به هم می‌ریزد.

 

 

شیشه پنجره دوجداره رفلکس :

برای انتخاب شیشه نمای ساختمان بهترین گزینه شیشه هایی که یک طرف آینه و طرف دیگر شیشه رنگی است می باشد، که به این نوع شیشه ها در اصطلاح شیشه رفلکس گفته می شود. شیشه رفلکس، شیشه ای است که به عنوان یکی از شیشه های با تقاضا بالا در بازار شناخته شده می باشد. تنوع رنگی و مزیت های موجود در شیشه رفلکس باعث شده است که این شیشه به عنوان یکی از اولین انتخاب ها برای پنجره در نظر گرفته شود. در این مقاله به موضوع شیشه رفلکس چیست می پردازیم.

 

شیشه پنجره دوجداره رفلکس

شیشه پنجره دوجداره سکوریت :

شیشه دوجداره سکوریت ابتدا شیشه را به ابعادی که نیاز است برش داده سپس شیشه را داخل کوره گذاشته تا زمانی که شیشه حدودا به دمای ذوب برسد وقتی شیشه به آن حرارت رسید سپس آن را خیلی سریع خنک می کنند.

این فرایند باعث می شود شیشه کاملا خشک شود و ترک های بسیار ریزی که قابل دیدن نیست دورن شیشه بوجود آید و در زمان شکستن به تیکه های بسیار ریز تبدیل می شود.

 

شیشه پنجره دوجداره سکوریت

شیشه پنجره دوجداره لمینت :

در گذشته به محض اینکه نام شیشه دوجداره شنیده می شد همه شیشه هایی که وسط آن اسپیسر وجود داشت و با چسب مشکی دور آن پوشش داده می شد در ذهن تجسم می کردند اما با رویکار آمدن شیشه لمینت دوجداره این تصوارت به طور کامل دگرگون شد در این مقاله قصد داریم نوع خاصی از شیشه های دوجداره که به شیشه ایمنی (شیشه دوجداره لمینت) هم شناخته می شود بپردازیم .

مزایای شیشه دوجداره ساده :

1-ذخیره انرژی

2- کاهش میزان صدا در خانه

3- افزایش امنیت

4- ارزش ملک شما افزایش می یابد

5- قابلیت نصب بر روی انواع پروفیل

6- مهار اشعه uv

نقش گاز ارگون در شیشه های دوجداره:

 

نقش گاز آرگون در شیشه دوجداره پنجره upvc بسیار مهم می باشد. اگر در پنجره دوجداره شما از شیشه دوجداره غیر استاندارد و بدون گاز آرگون استفاده شده باشد ، پنجره UPVC و یا پنجره آلومینیومی شما هرگز یک پنجره عایق نخواهد بود.

 

شیشه دوجداره آبنوس جام

در سال‌های اخیر، استفاده از شیشه‌ دوجداره در نمای ساختمان و دکوراسیون‌های داخلی بسیار مورد توجه طراحان و معماران قرار داشته است.

شیشه‌ها می توانند علاوه بر تامین کردن نور محیط، باعث ارتباط بصری داخل ساختمان با محیط بیرونی شوند، به همین دلیل از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند. رنگ‌های گوناگونی از شیشه‌ها در بازار وجود دارد و به همین خاطر شیشه های دوجداره نیز مانند شیشه‌های معمولی در رنگ های مختلفی تولید

با داشتن شناخت صحیح از نور و انتخاب شیشه مناسب می‌توان بر زیبایی فضا، آرامش ساکنین و هزینه‌های سرمایش و گرمایش ساختمان، تاثیر قابل توجهی گذاشت.

شیشه دوجداره آبنوس
شیشه دوجداره آبنوس

تشخیص وجود گاز آرگون در شیشه دوجداره پنجره upvc:

با توجه به پیشرفت روزافزون در صنعت پنجره upvc و شیشه دوجداره و مصرف بالای این ۲ کالا، ضرورت این پیدا شده است که مصرف کننده عزیز بتواند شیشه دوجداره صنعتی گازدار را از شیشه دوجداره غیر استاندارد تشخیص دهد. در این نوشته به تشخیص وجود گاز آرگون در شیشه دوجداره پنجره upvc می پردازیم.

وجود سوپاپ های تزریق گاز آرگون در روی اسپیسر آلومینیومی شیشه دوجداره؛در روی اسپیسرهای آلومینیومی شیشه دوجداره سوپاپ های ورود و خروج گاز آرگون تعبیه شده است. یکی از دلایل وجود گاز آرگون سوپاپ های گاز موجود در شیشه دوجداره جهت پنجره upvc می باشد،

زیرا قیمت تمام شده این سوپاپ ها و تعبیه آنها در شیشه دوجداره از قیمت تزریق گاز آرگون در هر مترمربع بیشتر می باشد.

 

اختلاف دما در شیشه دوجداره

اختلاف دمای جداره داخل و خارج در شیشه دوجداره گازدار؛وقتی در شیشه دوجداره پنجره upvc شما گاز آرگون به مقدار کافی (۹۰%) تزریق شده باشد، جداره بیرونی شیشه که در معرض هوای آزاد قرار دارد سرد و جداره داخلی شیشه دوجداره که در معرض هوای محیط قرار دارد دارای درجه حرارت محیط می باشد این اختلاف دما را با لمس کردن توسط دست می توان حس کرد.

اسپیسرهای یکپارچه در شیشه دوجداره

استفاده از اسپیسرهای یکپارچه در شیشه دوجداره گازدار؛ جهت جلوگیری از خروج گاز آرگون در شیشه دوجداره حتما باید از اسپیسرهای یکپارچه استفاده کرد و شیشه طی ۲ مرحله اولیه (بوتیل) و ثانویه (چسب پلی سولفاید) توسط چسب های بوتیل و پلی سولفاید مخصوص و با برند مناسب، عایق بندی گردد.

در این حالت است که شیشه دوجداره پنجره upvc شما کاملاً عایق بوده و گاز آرگون تزریق شده خود را از دست نخواهد داد.