فهرست بستن

انواع پارتیشن شیشه ای

درب شیشه ای سکوریت چیست؟

پارتیشن شیشه ای

امروزه بیش از هر زمان دیگری فضای آپارتمان ها و دفتر ها اداری در حال کوچک شدن است و دیوارکشی‌ها به این کوچک شدن فضا بیشتر از قبل تشدید می شود. استفاده از پارتیشن شیشه‌ای موجب می‌شود تا قادر باشید فضای هر چند کوچک خانه یا محل کار خود را بخش بندی کنید. شیشه به نحوی موثر است که دیگر حس خفگی و حضور در فضای کوچک شما را در بر نمی گیرد. شیشه‌ها به راحتی نور را از خود عبور می‌دهند و در صورت لزوم استفاده از شیشه سکوریت بی رنگ در پارتیشن‌بندی باعث می‌شود تا ضمن جداسازی بخش های واحد کاری خود بتوانید تمامی بخش ها را زیر نظر بگیرید. مسلما کاربرد شیشه به جای دیوار ضمن بزرگ نشان دادن محیط تان از خرج‌های دیوارکشی ساختمان و البته در هم ریختگی محیط کاهش می دهد.

 

پارتیشن شیشه ای چیست؟

پارتیشن شیشه ای یا ( دیوارهای پارتیشن شیشه ای ) پانل های شیشه ای با کیفیت بالا و بدون بار هستند که به عنوان تقسیم کننده اتاق عمل
می کنند. پارتیشن شیشه ای برای باز کردن یک اتاق و ایجاد محیط های کاری با هوای آزاد عالی هستند. سیستم های دیواره شیشه ای معمولاً به صورت شیشه کامل ( سقف تا دیوار ) هستند. که با استفاده از قاب های آلومینیومی یا سایر سخت افزارهای نصب این سیستم ها را در جای خود نگه می دارند.
این شیشه داخلی به طراحان و معماران اجازه می دهد تا یک اتاق را تقسیم کنند ، بدون آنکه فضای طبقه و انتشار نور را فریب دهند.

انواع پارتیشن شیشه ای
انواع پارتیشن شیشه ای

کاربرد پارتیشن شیشه ای داخلی

پارتیشن شیشه ای داخلی ، عموما برای جداسازی فضاهای یک پارچه flat داخل واحد های اداری و یا صنعتی ( به شکل سوله ) ، ادارات دولتی یا خصوصی ، آتلیه های عکاسی ، سالن های زیبایی و … استفاده می شود .
با استفاده از جدیدترین پارتیشن های شیشه ای ، امکان دستیابی به فضای عمومی و خصوصی به وجود می آید و کارفرما قادر است که فضا های VIP و مخصوص را از محل های عمومی و کم اهمیت تر تفکیک کرده و در عین حال تمام این فضا ها به شکل یکپارچه به نظر بیاید.

نکاتی درباره پارتیشن شیشه ای

بیشترین و بهترین شیشه ای که در ساخت پارتیشن به کار می رود و جزئی از دیتیل پارتیشن شیشه ای ست ، شیشه سکوریت هست زیرا خاصیت و ویژگی های بسیاری داشته و بی خطر است. قیمت شیشه سکوریت نسبت به شیشه معمولی بالاتر است اما این هزینه اضافه در طولانی مدت به نفع شما تمام خواهد شد.
استفاده از پارتیشن های شیشه ای در اکثر کشورها مرسوم و رایج است و می تواند آرامش خاصی را برای کاربران به همراه داشته باشد ، از دیگر ویژگی های این دیوارهای شیشه ای انتقال کامل نور است زیرا نور را بدون هیچ تغییری به فضا وارد می کنند.

 

برخی از انواع پارتیشن شیشه ای :

پارتیشن شیشه ای طرح سیلور

در پارتیشن طرح سیلور ، فریم های نگهدارنده شیشه های ثابت از نوع فریم سه سانت دو تکه نوارخور است ، تکه نگهدارنده به صورت ال (L) بر روی زمین و کف نصب می گردد و پس از قرار گرفتن شیشه ، قسمت متحرک بر روی قسمت اصلی قفل می گردد.

پارتیشن شیشه ای طرح سیلور
پارتیشن شیشه ای طرح سیلور

 

پارتیشن فریم لس

پارتیشن فریم لس ( framless partition ) که ترجمه تحت اللفضی آن پارتیشن بدون قاب است نوعی از پارتیشن بندی های مدرن است. پارتیشن فریم لس نوعی از پارتیشن شیشه ای است که از لحاظ ظاهری به صورت تمام شیشه و بدون استفاده از هیچگونه قاب یا فریم چوبی یا آلومینیومی می باشد.
نحوه اتصال این پارتیشن ها به زمین از طریق یک نوار کانال نگهدانده u شکل با ضخامت بسیار کم است. بخشی از این نوارها به ارتفاع ۱ الی ۲ سانت در داخل زمین کار می شود و شیشه های پارتیشن که باید از نوع نشکن باشند در این نگهداره ها جا گذاری و ثابت می شوند.

پارتیشن شیشه ای طرح ایتالیایی

در پارتیشن طرح ایتالیایی ، قاب های اصلی نگهدارنده درب به صورت افقی و عمودی و فریم های جداگانه دور تا دور شیشه ها به قاب های اصلی متصل میشوند.
برای ساخت این مدل از فریم های مخصوص استفاده میشود دارای رنگ های الکترواستاتیک و یا به صورت آنادایز عرضه میشوند.
این نوع پارتیشن دارای قاب مجزا است و در هنگام بسته بودن درب فریم مخصوصی دور تا دور درب شیشه ای را پوشش می دهد و همین مسئله باعث می شود تا با عایق شدن بیشتر مواجه شویم.

پارتیشن شیشه ای طرح ایتالیایی
پارتیشن شیشه ای طرح ایتالیایی

پارتیشن شیشه ای دوجداره

اگر به دنبال پارتیشن شیشه ای عایق صدا می گردید ، گزینه مناسب برای فضای شما استفاده از پارتیشن دوجداره شیشه ای می باشد.
پارتیشن شیشه ای دوجداره از دولایه شیشه با ضخامت های مختلف و فضای میانی پر شده از گاز آرگون می باشد به همین دلیل هم عایق صدا و هم عایق برودتی می باشد.
پارتیشن شیشه ای عایق صدا میتواند به شکلی اجرا شود که در میان دولایه شیشه ی خود پرده های کرکره ای نیز جای داده تا در صورت نیاز کارفرمایان محترم جهت مات کردن و گرفتن دید فضای داخلی مورد استفاده قرار گیرند. به این مدل پارتیشن شیشه ای کرکره دار نیز می گویند.

پارتیشن شیشه ای دوجداره
پارتیشن شیشه ای دوجداره

نتیجه گیری

لازم به ذکر است که در این نوع فریم ، از لاستیک های مخصوصی جهت برطرف کردن ارتعاش استفاده می گردد.
افرادی که می خواهند از پارتیشن‌های شیشه ای استفاده کنند ؛ بهتر است پیش از هر چیزی متراژ و ابعاد آن را در نظر بگیرند.
زیرا قیمت پارتیشن‌ها با توجه به همین موارد تعیین می‌شود. از این رو برای تخمین زدن قیمت اجرای پارتیشن‌های شیشه ای توصیه می شود ؛ ابتدا متراژ تقریبی شیشه پارتیشن را اندازه بگیرید و نوع آن را نیز انتخاب کنید، سپس برای خرید پارتیشن شیشه ای اقدام نمایید.