فهرست بستن

شیشه سکوریت دودی

آشنایی با شیشه سکوریت دودی

 شیشه سکوریت دودی چیست؟

به دلیل ابعاد بزرگ شیشه‌ها در برخی از پروژه‌ها، بهتر است ، که از شیشه‌های دوجداره سکوریت شده استفاده کرد.

سکوریت کردن شیشه‌ها موجب مقاومت بیشتر آن‌ها در برابر فشار و ضربه خواهد شد.

البته برای آنکه فضای داخلی بیش از حد تاریک نشود ، بهتر است هنگام ساخت شیشه دوجداره دودی ، یکی از شیشه‌ها را فلوت ساده انتخاب کرد.

در صورتی که هنگام ساخت شیشه دوجداره سکوریت از دو شیشه دودی استفاده شود ، نور خورشید حتی به صورت غیر مستقیم نیز وارد فضای داخلی نخواهد شد و این فضا از روشنایی نور آفتاب بی‌بهره خواهد ماند.

 شیشه سکوریت دودی چیست؟
شیشه سکوریت دودی چیست؟

کاربرد شیشه سکوریت دودی

شیشه نرده ای : پله ها

راه پله های مدرن با شیشه سکوریت دودی به عنوان نرده از هر دکوراسیون عالی به نظر می رسد.

2-حمام شیشه ای ، دور دوشی

پارتیشن و شیشه حمام بهترین گزینه  برای شیشه های دودی هستند است. از شیشه سکوریت در این فضاها استفاده می شود زیرا ایمن تر و مقاوم تر است.

3-کفپوش

تصور غلطی وجود دارد : اگر کفپوش از جنس شیشه باشد ، خطرناک است ، اما ما خلاف این نظر را داریم. در حقیقت ، این نوع کفپوش ، ایمنی بیشتری نسبت به نرده های چوبی یا استیل فراهم می کند.

انواع شیشه های سکوریت دودی 

شیشه سکوریت 10 میل دودی:

در پروژه هایی مانند درب شیشه ای یا به طور کلی مکان هایی که نیاز به شیشه های با ابعاد بالای یک متر است باید از شیشه های سکوریت استفاده کرد لذا شیشه اگر دچار شکستگی شود با توجه به ابعاد شیشه احتمال بروز خطر بالاست ، از شیشه ۱۰ میل دودی سکوریت شده یا نشکن در اجرای پروژه هایی مانند پارتیشن شیشه ای ، نرده شیشه ای و ساخت میز شیشه ای نیز استفاده می شود.

شیشه دوجداره دودی سکوریت:

به دلیل ابعاد بزرگ شیشه‌ها در برخی از پروژه‌ها بهتر است که از شیشه‌های دوجداره سکوریت شده استفاده کرد.

سکوریت کردن شیشه‌ها موجب مقاومت بیشتر آن‌ها در برابر فشار و ضربه خواهد شد. البته برای آنکه فضای داخلی بیش از حد تاریک نشود ، بهتر است هنگام ساخت شیشه دوجداره دودی ، یکی از شیشه‌ها را فلوت ساده انتخاب کرد.

در صورتی که هنگام ساخت شیشه دوجداره سکوریت از دو شیشه دودی استفاده شود ، نور خورشید حتی به صورت غیر مستقیم نیز وارد فضای داخلی نخواهد شد.

شیشه دوجداره دودی سکوریت
شیشه دوجداره دودی سکوریت

قیمت شیشه سکوریت دودی

قیمت شیشه سکوریت دودی بر اساس متر مربع محاسبه می شود که با توجه به نوسانات ارزی تغییر خواهد کرد. برای اطلاع از قیمت روز قبل از سفارش حتما تماس بگیرید.

 

مزایای شیشه سکوریت دودی 

مقاومت دمایی بالاتر

در مقابل سرد و گرم شدن مقاومت بیشتری دارد ولی تفاوتی در تابش خرید نمی گذارد.

نداشتن تفاوت وزنی با شیشه معمولی

شیشه سکوریت هیچ تفاوت وزنی به شیشه معمولی در آن سایز ندارد.

ایمنی بالاتر در برابر ضربه 3 تا 7 برابر

معایب شیشه سکوریت دودی

در کنار داشتن محاسنی که شیشه سکوریت دارد در اینجا معایب این نوع شیشه را نیز بیان می کنیم.

 

قیمت بالاتر نسبت به شیشه معمولی

این شیشه نسبت به شیشه های معمولی قیمت بالاتری دارد ولی قیمت از شیشه چند لایه کمتر است.

قابلیت تغییر ندارد

تولید شیشه سکوریت ۱۰ میل دودی در مجموعه دیده خانی 

طریقه تولید شیشه سکوریت ۱۰ میل در مجموعه دیده خانی بدین شکل است که اول شیشه ۱۰ میل طبق ابعاد مورد نظر برش داده می شود توجه داشته باشید که شیشه را باید قبل از وارد کوره کردن برش داد زیرا پس از اینکه شیشه از کوره خارج می شود شیشه را نمی توان برش داد و در صورت اینکار شیشه پودر خواهد شد .

پس از اینکه شیشه ۱۰ میل با ابعاد مورد نظر برش داده شد نوبت به مرحله ای می رسد که شیشه را وارد کوره های مخصوص سکوریت کردن شیشه خواهیم کرد پس از حدود ۱۰ الی ۲۰ دقیقه شیشه را از کوره خارج می کنیم و در نهایت هم شیشه سکوریت ۱۰ میل را در محلی که تعبیه شده و بسیار سرد هم است قرار می دهیم وکار به اتمام میرسد.

مقالات دیگر : موارد استفاده از شیشه سکوریت ، نصب شیشه سکوریت یا شیشه میرال ، شیشه سکوریت ساختمانی ، شیشه سکوریت چیست؟ و . . . .