فهرست بستن

شیشه نشکن

شیشه نشکن

تماس 09127652105
شیشه نشکن بدین معنی نیست که کلا نمیشکند و بدین معنیست که به سختی شکسته و کاملا ایمن میباشد.

شیشه نشکن چیست؟

شیشه‌ نشکن به شیشه‌ای گفته می‌شود که در برابر ضربه و حرارت بسیار مقاوم است، به‌گونه‌ای که اگر چکش و یا آجری به وسط آن برخورد کند اتفاقی نمی‌افتد و این شاید برای عموم مردم غیرقابل ‌تصور باشد، زیرا همه تصورات مختلفی از شیشه دارند که می‌توان در شیشه نشکن چیست؟ این غیرممکن را به ممکن تبدیل کنیم.

شیشه نشکن
شیشه نشکن

مزایای شیشه نشکن

 

این شیشه اگر بشکند تیز و برنده نیستند .

این شیشه های نشکن از نظر مقاومت بسیار قوی تر از شیشه های معمولی هستند.

شیشه های نشکن پس از شکستگی پراکندگی ندارند.

مقاومت بالای شیشه نشکن ها باعث شده ،که علاوه بر صنعت ساختمان در صنایع دیگر مانند خودرو سازی نیز کاربرد داشته باشد

طریقه ساخت شیشه نشکن به این صورت است که:

شیشه نشکن به دلیل فرآیند حرارتی که می‌بیند از شیشه معمولی مقاوم‌تر است و به‌راحتی نمی‌شکند، درنتیجه این امر یک مزیت مهم شیشه‌های نشکن در بیشتر کاربردها می‌باشد.

شیشه نشکن از شیشه آنیل تحت انجام یک فرایند حرارتی ساخته‌شده است. در این حالت یک ورق شیشه آنیل تحت حرارت 600 درجه سانتی‌گراد قرار می‌گیرد. پس از شکل دادن شیشه در آن حرارت، سطوح آن را به‌سرعت سرد می‌کنند و این درحالی‌که است که از درون داغ است. ایجاد این اختلاف دمای بین سطح و داخل شیشه باعث ایجاد ویژگی‌های فیزیکی زیادی در شیشه نشکن می‌شود، این امر باعث می‌شود داخل شیشه سرما را طی تنش‌های کششی به سمت خود جذب نماید و این باعث سختی شیشه می‌شود.

این تنش‌ها باعث می‌شود تا شیشه نشکن در مقابل شکستگی مقاوم باشد، در این حالت وقتی شیشه نشکن می‌شکند بجای ایجاد قطعات دندانه‌دار، به قطعاتی بیضی‌شکل می‌شکند که به کسی آسیب نمی‌رساند. شیشه معمولی به قطعاتی شکسته می‌شود که به‌مراتب بیشتر احتمال دارد به کسی آسیب برساند.

 

شیشه مناسب برای سقف های شیشه ای

 

شیشه نشکن
شیشه نشکن

شیشه هایی که در سقف های شیشه ای مورد استفاده قرار می گیرند باید از نوع نشکن باشند. شیشه های نشکن بسیار مقاوم هستند و حتی در صورت وارد کردن ضربه محکم به آن ها آسیبی وارد نمی شود.
شیشه های نشکنی که در سقف ها استفاده می شوند معمولا از نوع دوجداره می باشند و به عنوان عایق نیز عمل می کنند. در نتیجه از ورود آلودگی هوا، گازهای گلخانه ای، سرما، گرما، صدا و … به داخل فضا جلوگیری می کنند.
متخصصان برای اینکه نسبت به امنیت این سقف ها اطمینان بیشتری داشته باشند از شیشه های لمینت استفاده می کنند. لمینت کردن شیشه عملی است که برای مقاوم سازی شیشه انجام می شود.

شیشه سکوریت :(شیشه نشکن)

اولین نوع شیشه های نشکن که یه دلیل قیمت پایین تر نسبت به دیگر شیشه های نشکن ، در اکثر ساختمان های نوساز و بازسازی شده مورد استفاده قرار می گیرد معمولا در اجرای درب شیشه ای و پارتیشن شیشه ای از شیشه سکوریت بکار می رود زیرا علاوه بر قیمت مناسب از شفافیت بالایی هم برخوردار است .

شیشه ضد سرقت نشکن :

، شیشه ی مقاوم در برابر ضربات است. شیشه ضد سرقت نشکن از چندین لایه شیشه ساخته شده است. برای چسبندگی شیشه ها به یکدیگر از لایه PVB استفاده شده است که باعث می شود به هنگام ضربه و در صورت شکستن شیشه ها، شیشه ها در جای خود خرد شده و به هیچ عنوان از یکدیگر جدا نمی شوند؛ به همین دلیل شیشه ضد سرقت، به هیچ عنوان شکسته نمی شود. از شیشه ضد سرقت می توان در مکان هایی که امنیت اهمیت بسیار بالایی دارد، استفاده کرد.

شیشه سکوریت مات یا نشکن:

شیشه سکوریت مات یکی از انواع شیشه های سکوریت است. شیشه سکوریت مزایای زیادی دارد که از جمله آن می توان به ایمنی در برابر خرد شدن، ضخامت بالا، محکم بودن وتحمل فشار را نام برد. آزمایش ها ثابت کرده است که انواع شیشه سکوریت مانند شیش سکوریت مات با اندازه ضخامت مشخص یک مقدار بار مشخص را راحت تر و نسبت به یک شیشه معمولی تحمل کرده و به مراتب عملکرد بهتری از شیشه های معولی دارد. یکی از راه های جلوگیری از نشت آتش واین است که از شیشه های سکوریت مات استفاده کنید که تا دمای حدود 300 درجه را تحمل نموده و بعد از این دما شروع به ذوب شدن می نماید.

 

کاربرد شیشه نشکن

  • نماهای شیشه ای
  • دستگاه های خودپرداز
  • طلا فروشی ها
  • بالکن
  • آکواریوم
  • شیشه عینک
  • در نمای اسپایدری
  • صفحه ال سی دی

 

 

 

مراحل ساخت شیشه نشکن

شیشه نشکن
شیشه نشکن

برای ساخت این شیشه ها ابتدا دمای کوره ها را تا ۷۰۰ درجه سانتی گراد بالا می برند. بعد از آن شیشه در به ابعاد مورد نظر برش می خورد. این شیشه در کوره گرم شده قرار داده می شود و برای مدتی در آن می ماند تا گرادیان دمایی از بین رفته و دمای شیشه در تمام نقاط آن یکسان شود.

 

نکته مهم در رابطه با این موضوع این است که بهتر است از کوره های الکتریکی-مقاومتی برای رسیدن به دمای مورد نظر استفاده کرد.

 

در انتهای این قسمت شیشه به صورت ماده ای خمیری در می آید.