فهرست بستن

شیشه جام چیست؟

شیشه جام چیست؟

در این مقاله در باره اینکه شیشه جام چیست؟ و کاربرد های  شیشه جام  انواع ومزایی آن پرداختیم .در بعضی موارد که نیاز به شیشه‌ ی بزرگ تر با ابعاد و اندازه ‌های خاص می‌باشد، می توان از ابعاد بزرگتر شیشه که به شیشه جام  معروف است ، استفاده کرد.

شیشه جام چیست؟

از شیشه جام می‌توان برای محل‌های متفاوت و مختلفی استفاده نمود که کاملا  بسته به سلیقه افراد و سازندگان دارد. شیشه سکوریت این امکان را دارد که بدون ترس از تامین ایمنی و خطر ایجاد جراحت در حین شکستن، بتوان از انواع شیشه با ابعاد مختلف به ویژه ابعاد شیشه جام از آن‌ها در محل‌های متفاوت استفاده نمود. از جمله محل نصب شیشه جام می‌توان به محل هایی اشاره کرد که نیاز است تا بدون ایجاد محدودیت و مانعی داخل بنا قابل رویت باشد.

"<yoastmark

تولید شیشه جام

شیشه جام را می‌توان به دو شکل با کوره‌های عمودی و افقی ساخت . کوره‌های عمودی شیشه‌ها با سایز بزرگ، شیشه جام را به وسیله دو گیره مهار می‌گردند و شیشه را به شکل عمودی وارد کوره می‌ نمایند و سکوریت سازی شیشه جام انجام می‌شود. بزرگترین ابعادی که در کوره عمودی تولید می‌شوند ۲۶۰*۱۶۰ است .

محل نصب شیشه جام

این شیشه را می توان برای بخش های مختلفی استفاده کرد که کل این ها بسته به سلیقه افراد و سازندگان دارد. شیشه سکوریت این امکان را دارد که بدون ترس از تامین ایمنی و خطر ایجاد جراحت در حین شکستن، بتوان از انواع شیشه با ابعاد متفاوت به خصوص ابعاد شیشه جام از آن ها در بخش های مختلف استفاده کرد . از جمله قسمت نصب شیشه جام می توان به محل هایی اشاره کرد که لازم است تا بدون ایجاد محدودیت و مانعی داخل بنا قابل رویت نیز باشد.

 

"<yoastmark

انواع شیشه جام

برای تولید شیشه جام می توان از شیشه های متفاوتی استفاده کرد . باید بدانید که مناسب ترین نوع شیشه جام شیشه ای است که با استفاده از شیشه سکوریت و لمینت ساخته شده باشد. در ادامه می توانید با انواع شیشه جام آشنا شوید.

جنس شیشه ی جام

گفتیم که این شیشه ها، در ابعاد بزرگی ساخته می شوند ، به همین علت باید از جنسی برای این شیشه ها استفاده کرد که اولاً به آسانی شکسته نشود و در ثانی اگر شکستگی پیش آمد احتمال تکه تکه نداشته باشد و خطرساز نباشد. موارد ذکر شده دلیلی است که جنس سکوریت برای این گونه از شیشه ها مناسب باشد، چون این شیشه ها در هنگام تولید، طی فرآیندی گرمایشی و سرمایشی، بسیار مقاوم می شود. این شوک دمایی سبب این می شود که شیشه های سکوریت دوام، قوام، تحمل ضربه و فشار بی‌نظیری را دارا باشند.

کاربرد شیشه جام

همانطور که گفته شد به دلیل خطرپذیرتر بودن شیشه جام و لازم به ایمنی بالا، جنس این شیشه ها از شیشه سکوریت است . با وجود ایمنی بالای این نوع شیشه ها می توان آنها را در هر مکانی مورد استفاده قرار داد، البته اغلب برای مواردی که لازم به دید کامل به بیرون باشد و با توجه به سلیقه افراد از آن استفاده می کنند.

همچنین جنس سکوریت این شیشه ها سبب رفع خطر از شکستن آنها می شود و به آسانی می توانند در بخش های بیرونی و حتی در سقف های شیشه ای استفاده شوند. به طور کامل شیشه جام سکوریت در بالکن ها، آلاچیق ها، نمای انواع ساختمان های تجاری، رستوران ها و هتل ها استفاده می شود و سبب بیشتر شدن ورود نور و زیبایی در آنها می شود.

بنابراین از انتخاب محل شیشه جام، باید از نظر یک کارشناس این بخش بررسی بشود و همچنین نصب این شیشه ها به علت ابعاد و وزن بالا باید توسط متخصصین این امر انجام شود تا امنیت استفاده از آن تضمین شود.

مانند جام بالکن(پنجره بالکنی)

"<yoastmark

مزایای استفاده از شیشه جام

اگر این شیشه با شیشه های خام و فلوت تهیه گردد، امکان شکستن آن در زمان حمل و جابه جایی بسیار افزایش میابد ، چون در زمان جابه جایی به علت بزرگ بودن ابعاد امکان برخورد و سنگینی در یک ناحیه زیادتر می گردد که در این حالت توان تحمل فشار شیشه خام همچون پایین می باشدو به آسانی دچار آسیب و شکستن می شود.
اما این شیشه ساخته شده از شیشه سکوریت و یا لمینیت درای مقاومت و ایمنی بسیار بالاتری است و امکان آسیب دیدن آن خیلی کمتر است . از جمله مزیت استفاده از شیشه جام را می توان ایجاد زیبایی خاص و چشم نواز در نمای نصب شده ساختمان ها هم از داخل و هم بیرون ایجاد می شود اشاره کرد.

 

کلام آخر 

شیشه های که ابعاد مناسبی ندارند را شیشه جام می نامند . شیشه باید مطابق با استانداردهای ملی ساختمان نصب گردد تا بتواند ایمنی موجود در ساختمان تامین شود.

در استفاده از آن باید به این نکته توجه شود که تولید این شیشه به دلیل ابعاد ویژه آن دارای برخی مشکلات و سختی‌ هایی می ‌باشد که این سختی در زمان حمل بار نیز قابل رویت می‌باشد. به طوری که در زمان جا به جایی نیاز به خودرو مخصوص می‌باشد تا در زمان حمل شیشه دچار آسیب و شکستگی نگردد.

برای مشاوره ، خرید و نصب شیشه جام و شیشه سکوریت و ارسال پیشنهادا با ماتماس بکیرید.