فهرست بستن

پنجرهupvc


پلی وینیل کلراید سومین پلیمر مصنوعی پلاستیکی در جهان است. upvc یک پلاستیک محکم، سفت و بادوام است. همچنین پایه محکمی برای واحدهای در و پنجره دو جداره فراهم می کند .

پنجره upvc چیست؟

 

پنجره  یو پی وی سی
پنجره یو پی وی سی


uPVC یا PVCu نوعی پلاستیک است و مخفف کلمه Unplasticised Poly Vinyl Chloride است. این یک مصالح ساختمانی با ماندگاری طولانی است که اغلب برای قاب پنجره ها به عنوان جایگزینی برای چوب رنگ شده استفاده می شود. به دلیل سخت بودن و عدم انعطاف به پی وی سی سفت و سخت نیز معروف است.

این یک فرم مقاوم از PVC است که اغلب برای لوله کشی و قاب پنجره استفاده می شود. قاب های پنجره یو پی وی سی دارای یک هسته فولادی گالوانیزه هستند که استحکام و دوام فوق العاده ای را به این ماده می بخشد. این امر از تاب برداشتن
، پوسیدگی و زنگ زدگی که معمولاً بر سایر مواد پنجره تأثیر می گذارد جلوگیری می کند.
 

مزایای استفاده از پنجره دوجداره UPVC


پنجره دوجداره upvc می تواند مناسب ترین انتخاب برای هر ساختمانی باشد که علاوه بر امنیت و دوام مانع بسیاری از آلاینده های صوتی و تنفسی نیز می باشد. نسل جدید پنجره های دوجداره با کیفیت ، عایق بسیار مناسبی جهت گرما و سرما خواهد بود.

در برابر پوسیدگی و زنگ زدگی و همچنین در برابر ضربه های شدید مقاوم تر شده و سرعت نصب و سهولت و راه اندازی پنجره دوجداره در قیاس با مدل های معمولی بسیار بالاتر است.

 

پنجرهupvc
پنجرهupvc

گروه درب و پنجره دو جداره  PVCبا بهره گیری از بهترین برندها و شرکت های تولید کننده مواد اولیه درب و پنجره دو جداره upvc کیفیتی درخور توجه را در اختیار خریداران قرار می دهد. خط تولید پنجره دو جداره به صورت تمام اتوماتیک و با استفاده از دستگاههای روز دنیا طراحی شده و بدین ترتیب اتصال قطعات مختلف به بهترین نحو ممکن صورت می پذیرد.

مزایای پنجره یو پی وی سی

صرفه جویی در مصرف انرژی با پنجره دوجداره

پنجره یو پی وی سی بیش از هرچیزی به این معروف است که می‌تواند در مصرف انرژی در هر مکانی تاثیر مستقیم داشته باشد. در حقیقت بخش بسیار زیادی از انرژی از طریق در و پنجره ها و درزهای موجود از دست می‌رود و شما برای گرم یا سرد نگه داشتن محیط مجبور هستید که دائما از انرژی‌های مختلفی استفاده کنید.

اما پنجره های نسل جدید به علت داشتن پروفیل یو پی وی سی به عنوان عایق عمل می‌کنند و از خروج سرمای محیط در تابستان‌ها و گرما در زمستان‌ها جلوگیری می‌کنند و همین کار باعث می‌شود تا انرژی کمتری استفاده شده و هزینه‌های شما نیز کاهش یابد. در بسیاری از کشورهای دنیا انرژی یکی از گرانترین امکانات موجود است و کاملا روشن است که حفظ و جلوگیری از هدر رفت انرژی چقدر مهم و حیاتی است.

عایق صدا و کاهش آلودگی صوتی
پنجره  یو پی وی سی
پنجره یو پی وی سی

امروزه آلودگی صـوتی‌ ‌ ‌از‌ سـوی محافل دست اندر کارمانند سایر آلودگی‌ها نظیر آلودگی هوا مورد توجه قرارگرفته و اسـتفاده از شـیشه‌های چـند جداره از مهمترین روش‌های کاهش این آلودگی به ویژه در شهرهای بزرگ به شمار‌ می‌رود‌. استفاده از شیشۀ دو جداره،سـطح صدا را بین20 الی 35 دسیبل کاهش می‌دهد.متوسط شدت سر و صدا در محیطهای معمولی زندگی در شهرها در حـدود 60 الی70 دسیبل‌ می‌باشد‌.از‌ لحاظ عـلمی صـدا با شدت‌ 60‌ دسیبلبه‌ عنوان صدای مزاحم و با شدت 90 دسیبل مضر برای سیستم شنوایی و با شدت 120 دسیبل بالاتر از آستانۀ تحمل بوده که خطرناک تلقی‌ می‌گردد‌. بیشتر میزان کاهش‌ دسـیبل‌ مربوط به شیشه‌های دو جداره بوده که تقریبا دو برابر شیشه‌های تکجداره می‌باشد.عایق صدا و کاهش آلودگی صوتی

آلودگی صوتی

امروزه آلودگی صـوتی‌ ‌ ‌از‌ سـوی محافل دست اندر کارمانند سایر آلودگی‌ها نظیر آلودگی هوا مورد توجه قرارگرفته و اسـتفاده از شـیشه‌های چـند جداره از مهمترین روش‌های کاهش این آلودگی به ویژه در شهرهای بزرگ به شمار‌ می‌رود‌. استفاده از شیشۀ دو جداره،سـطح صدا را بین20 الی 35 دسیبل کاهش می‌دهد.متوسط شدت سر و صدا در محیطهای معمولی زندگی در شهرها در حـدود 60 الی70 دسیبل‌ می‌باشد‌.از‌ لحاظ عـلمی صـدا با شدت‌ 60‌ دسیبلبه‌ عنوان صدای مزاحم و با شدت 90 دسیبل مضر برای سیستم شنوایی و با شدت 120 دسیبل بالاتر از آستانۀ تحمل بوده که خطرناک تلقی‌ می‌گردد‌. بیشتر میزان کاهش‌ دسـیبل‌ مربوط به شیشه‌های دو جداره بوده که تقریبا دو برابر شیشه‌های تکجداره می‌باشد.

عایق حرارت

 

 یکی از مزایا و خصوصیت پنجره های  دوجداره UPVC عایق بودن آنها می باشد. پنجره های upvc با توجه به اینکه پروفیل pvc نسبت به آهن و آلومینیوم از ضریب انتقال حرارتی پایین تری برخوردار است، پنجره هایی کاملا عایق نسبت به مدل های مشابه آلومینیومی و آهنی می باشد. تنها پنجره چوبی است که ضریب انتقال حرات آن به پنجره upvc نزدیک می باشد. اگر از پروفیل های آلومینیوم ترمال بریک در تولید پنجره آلومینیومی استفاده شود ، این پنجره نیز همانند پنجره upvc می تواند عایق خوبی باشد.

سازگار بودن
پنجره یو پی وی سی
پنجره یو پی وی سی

یکی دیگر از  مزایا و خصوصیت پنجره های دوجداره UPVC سازگار بودن این نوع پنجره ها جهت مصارف مختلف می باشد. با توجه به تنوع یراق آلات در پنجره های یو پی وی سی ، این پنجره ها سازگار جهت انوع کاربری ها می باشد. بعنوان مثال یراق آلات لولایی مناسب مصارف مسکونی ، کشویی جهت اداری و یراق آلات فولکس واگنی و آکاردئونی مناسب جهت کاربری های ویلایی می باشد.

 

تفاوت pvc و upvc در چیست؟


تفاوت اساسی بین upvcاز pvc ساخته می‌شود با این تفاوت که با افزودن ترکیباتی برای ساخت پروفیل بهینه سازی می کنند. این دو نوع ماده در استفاده از نرم کننده ها است: PVC حاوی نرم کننده ها است در حالی که uPVC ندارد. نرم‌کننده‌ها PVC را نرم‌تر و انعطاف‌پذیرتر می‌کنند، به این معنی که PVC ماده مناسبی برای کابل‌ها، اسباب‌بازی‌ها، پرده‌های دوش و حتی لباس‌ها است.

در مقابل، uPVC سخت و سفت است، بنابراین برای چیزهایی مانند قاب پنجره و لوله خوب است. یو پی وی سی از پی وس سی ساخته می‌شود با ایت تفاوت که با افزودن ترکیباتی برای ساخت پروفیل بهینه سازی می کنند.


پی وی سی (پلی وینیل کلرید) و UPVC (پلی وینیل کلرید غیر پلاستیکی) دو نوع وینیل هستند. آنها به دلیل تطبیق پذیری و انعطاف پذیری برای تولید اشکال مختلف به طور گسترده در صنعت ساختمان استفاده می شوند.


به دلیل این که پلیمر (pvc) نسبت به گرما و نور حساس است و با اکسیژن نیز ترکیب می شود و لازم است یک پایدار کننده به آن اضافه شود.
به این خاطراز پایدار کننده های مختلفی استفاده می شود تا کیفیت (pvc) در پروسه تولید upvc کاهش پیدا نکند و پس از آن برای افزایش استحکام از پر کننده هایی مانند کربنات کلسیم استفاده می شود.


با این حال، آنها عملکردهای مختلفی را انجام می دهند. پی وی سی اغلب برای ساختن دیوارها و نرده ها استفاده می شود، در حالی که UPVC برای ساخت پنجره و درب استفاده می شود PVC به دلیل ترکیبات شیمیایی برای ساخت پنجره و در مناسب نیست.

ویژگی های پنجره دو جداره


پنجره دوجداره از شیشه های دو جداره با فریم یو پی وی سی ساخته می شود. UPVC نوعی جایگزین برای آلیاژ فلزی و غیر فلزی در ساخت درب و پنجره می باشد و از خصوصیات ممتازآن می توان به مقاومت بسیار بالا در برابر تغییرات جوی ،وزن سبک وعدم اشتعال پذیری اشاره نمود. عمدتا پنجره دو جداره بر پایه شیشه دو جداره است.

دراین شکل ازپنجره از دو یا چند لایه شیشه با استفاده نوار اسپیسر که دور تا دور آن ها قرار گرفته است. به این صورت از همدیگر جدا شده اند و فضای بین شیشه ها با هوا یا گاز آرگون و یا SF6 پر می شود.


شیشه دوجداره ضد سرقت

پنجره یو پی وی سی
پنجره یو پی وی سی


شیشه به عنوان اصلی ترین مواد تشکیل دهنده یک پنجره دوجداره upvc اولین راه و تصمیم گیری برای ورود دزدان به درون محیط می باشد.
معمولا یک شیشه تک جداره و یا دوجداره با اعمال فشار فیزیکی لازم شکسته می شود و شیشه شکسته شده به راحتی دسترسی دزدان را به دستگیره و در نهایت ورود به محل مورد نظر می رساند .

 

مقاومت و استحکام در و پنجره upvc

پنجره یو پی وی سی
پنجره یو پی وی سی

یکی ازویژگی های اصلی متریال که درساختمان سازی استفاده می شود، مقاومت آن می باشد. درب و پنجره یو پی وی سی در برابر شرایط آب و هوایی متفاوت ،عمل کرد خوبی دارند.
ساختار پروفیل های یو پی وی سی ترکیبی از کانال ها و دیواره های خالی است که به صورت طولی و عرضی به هم متصل شده اند.


در این صورت وزن کلی پروفیل در حجم سازه کمتر می شود و دوام آن ها نیز بالاتر خواهد رفت، به همین دلیل در کل فشار کمتری به درب و پنجره ها وارد می شود .این امر موجب مقاومت ساختمان در برابر لرزش و افزایش عمرساختمان می شود.


گالوانیزه باعث بالا بردن استحکام پروفیل های یو پی وی سی (upvc)در برابر فشار باد و فشارهای وارده از طرف ساختمان به درب و پنجره نیز می شوند.