فهرست بستن

شیشه سند بلاست

سندبلاست چیست؟

ساب پاشی اغلب با عنوان «سندبلاست» (Sandblast) شناخته می‌شود. اگرچه سندبلاست، فقط یکی از روش‌های ساب پاشی است که برای تمیزکاری، پرداخت و تغییر شکل سطوح سخت مورد استفاده قرار می‌گیرد. به دستگاه مورد استفاده در این فرآیند، «سندبلاستر» (Sandblaster) می‌گویند.

نوعی از شیشه می باشد که با عنوان شیشه سند بلاست شناخته می شود. در طی اجرای این تکنیک ساینده های معدنی یا پایه خاک با شتاب بالایی که به دست می آورند، بر روی سطح قطعه موردنظر پرتاب می شوند. در شیشه سند بلاست، عمل سند بلاست باعث مات شدن شیشه از طریق پاشیدن شن و ماسه با شدت زیاد بر روی هر نوع شیشه ای می شود.
برای سند بلاست کردن شیشه‌ها، از ماسه‌ای خاص استفاده می‌شود. آن‌ را با فشار بر روی شیشه‌ها می‌پاشند. برای این کار از کمپرسورهای هوای مخصوص استفاده می‌کنند. به این عمل در اصطلاح حرفه‌ای بلاست کردن می‌گویند.

هر چه عمل بلاست کردن بیشتر طول بکشد و هر چه چقدر ماسه‌ها با فشار و قدرت بیشتری پاشیده شوند درجه ماتی بیشتر می‌شود. برای طراحی روی شیشه‌ سند بلاست هم از استنسیل استفاده می‌شود. می‌توان طرح‌ها و نقش‌های مختلف را روی این نوع شیشه ها ایجاد کرد.

شیشه سند بالاست چیست
شیشه سند بالاست چیست

دستگاه های سندبلاست شیشه

1– دارای صحفه نمایش تاچ اسکرین جهت ورود اطلاعات  سایز مورد نظر و دفعات انجام سند بلاست می باشد.

2- این دستگاه دارای 3 نازل پاشش اتوماتیک ماسه بوده که با PLC  دستگاه کنترل می شود و همچنین مجهز به یک نازل دستی می باشد

که برای سند بلاست یک قطعه استفاده می شود.

3- حداکثر ابعاد و مدلهای دستگاه در سایزهای  : 1000 میلیمتر ، 1500 میلیمتر ، 2000 میلیمتر و 2500 میلیمتر قابل سفارش می باشد .

4- دستگاه دارای پمپ مکش جهت  پاک کردن گرد و خاک و آلودگی بوجود آمده در حین کارمی باشد که به طور اتوماتیک در فرآیند سند بلاست

گرد و خاک را جمع می کند و باعث تمیز شدن محوطه کار می گردد.

انواع سندبلاست

شیشه های سندبلاست شده در چند نوع مختلف میباشند که به آنها میپردازیم :

شیشه تمام مات

شیشه های سکوریت شده و خام بصورت یکپارچه داخل اتاق سندبلاست قرار گرفته و توسط اپراتور مربوطه عملیات پاشش را انجام میدهند .

درسان جام برای ارتقا کیفیت محصولات خود و سرعت در انجام شیشه های سندبلاست دستگاه اتوماتیک را به جرخه تولید خود اضافه کرده است .

شیشه های سندبلاست لوگو دار

مشتریان می توانند طرح و لوگو دلخواه خود را برای شرکت ارسال کرده

و طرح در نرم افزار مخصوص باز طراحی شده و با سندبلاست اجرا می شود

کارایی شیشه سند بلاست

 

شیشه سندبلاست یا همان مات کردن شیشه که برای جلوگیری از دیده شدن فضای داخلی استفاده میشود که همچنین میتوان برای جلوگیری از دید به غیر از مات کردن شیشه از طرح ها و نقش های مختلفی نیز روی شیشه استفاده کرد.
شرکت های مختلفی وجود دارند تا برند های خود را روی شیشه ها چاپ کنند استفاده از شیشه سند بلاست بهترین و اولین گزینه برای انتخاب می باشد؛ از طرف دیگر نیز برای جداسازی فضای کار در محل کار کارکنان  از شیشه های مات سند بلاست شده استفاده می کنند.

همچنین از شیشه های سندبلاست نیز کاربرد های متفاوتی دارد که میتوان از آنها در شیشه های دوجداره و یا میتوان در واحد های مسکونی نیز استفاده شود و قابل استفاده برای حمام ، آشپزخانه و دستشویی می باشند که میتوان رو آنها طرح های مختلفی را چاپ کرد.

شیشه های سندبلاست در واحدهای مسکونی نیز قابل استفاده هستند و برای آشپزخانه وحمام می توان طرح خاصی را روی شیشه چاپ و استفاده نمود. فروشگاه ها نیز می توانند از شیشه سندبلاست شده برای دکور خود استفاده نمایند.
برای فروشگاه ها نیز این امکان وجود دارد که برای دکور خود از شیشه سند بلاست شده استفاده کنند.

نصب شیشه با طرح سندبلاست

نصب شیشه با طرح سندبلاست
محمدشهر

 

همچنین بخوانید: شیشه سکوریت چیست؟

مزایای شیشه سندبلاست

اغلب شما شیشه های سندبلاست شده را می بینید، اما آن را برای خانه خود در نظر نمی گیرید. ممکن است از گزینه های بسیار متنوع و شگفت انگیزی که در مورد شیشه در دسترس شماست ندانید. امکانات بی پایان هستند! به عنوان مثال، شیشه در واقع می تواند برای حفظ حریم خصوصی، عایق یا به عنوان یک ویژگی استفاده شود.

تعدادی تکنیک برای بهبود یا مدرن کردن خانه یا فضای کاری شما وجود دارد. یکی از این تکنیک‌ها به عنوان سندبلاست شناخته می‌شود و تقریباً همان کاری را که روی قلع می‌گوید انجام می‌دهد. نگاهی به زیر بیندازید تا کمی بیشتر در مورد این فرآیند بدانید.

تکنیک سندبلاست

برای ایجاد شیشه سندبلاست در انبار یا کارخانه تولید شیشه، باید از روش های تخصصی استفاده شود. هنگامی که نوع شیشه انتخاب شد، یک دستگاه ساخته شده جریانی از مواد دانه بندی شده را به حرکت در می آورد. معمولاً ماسه یا تکه‌هایی از پوسته گردو – روی ورق برای از بین بردن درخشش شفاف از سطح آن و ایجاد ظاهری «کدر» به آن. این جریان را می توان حرکت داد و کنترل کرد تا جلوه ای عالی ایجاد کند.

چرا سندبلاست را انتخاب کنید؟

ایجاد یک عنصر کدورت در پنجره‌های شیشه‌ای، صفحه‌نمایش یا درها، گزینه‌های بیشتری را برای حفظ حریم خصوصی به شما ارائه می‌دهد. S andblasting به این معنی است که برخی از مناطق را می توان به گونه ای انتخاب کرد.

که شفاف باقی بمانند، در حالی که برخی دیگر می توانند ظاهر “یخ زده” مورد نظر را داشته باشند. به عنوان مثال، یک صفحه دوش را می توان در ارتفاع سر روشن گذاشت تا بتوانید خارج از آن را ببینید، اما بقیه را می توان برای راحتی شما پنهان کرد. گزینه دیگر این است که الگوهای زیبایی از نظر زیبایی بر روی ورق های شیشه ای مانند صفحه میز با دقت شگفت انگیز با استفاده از سندبلاست حک شده باشد.

چه چیزی را می توان سندبلاست کرد؟

هر پانل یا صفحه شیشه ای را می توان با استفاده از تکنیک های سندبلاست – از پنجره ها تا راهروها تا دیوارهای اتاق مرطوب تا پانل های شیشه ای در درها و فراتر از آن – بهبود بخشید. حتی موارد منفرد نیز می توانند از سندبلاست از نظر زیبایی شناسی بهره مند شوند. هر چیزی از شیشه شفاف گرفته تا شیشه رنگی، شیشه رنگ شده، شیشه لمینت یا حتی آینه را می توان سندبلاست کرد تا به ظاهر دلخواه رسید.

چگونه می توانم شیشه سندبلاست را بگیرم؟

شرکت های تخصصی شیشه، گزینه هایی مانند سندبلاست و اسید اچ را به عنوان بخشی از خدمات سفارشی ارائه می دهند. انبار شیشه ای (TGW) قطعات شیشه ای سفارشی را برای فضای خانه یا محل کار شما ایجاد می کند. TGW زمان چرخش فوق العاده سریع را بدون به خطر انداختن کیفیت عالی ارائه می دهد. در تعدادی از اشکال موجود است تا نیازهای شما را برآورده کند، در صورت نیاز، انواع روکش ها را نیز ارائه می دهد.

 

ویژگی ها ی شیشه سند بلاست

 

برای این کار نیاز به شیشه ی خاصی نیست و روی هر نوع شیشه ای می توان عمل سندبلاست نمودن را انجام داد.
شیشه های سندبلاست شیشه هایی هستند که دارای اعطاف بسیار بالای می باشند که طوری که هر طرح و نقشی را میتوان روی آنها پیاده کنید.
اگر شیشه‌ سند بلاست را با یک لایه لمینیت بپوشانند تبدیل به شیشه‌ سکوریت شده و در برابر ضربه مقاوم می‌شوند.

استفاده از تکنیک سند بلاست بر روی شیشه، دید را محدود می‌کند ولی همچنان می‌تواند نور را از سطح شیشه عبور دهد و شما می‌توانید با استفاده از طرح‌ها و الگوهایی خاصی که ایجاد می‌کنید، فرآیند سند بلاست را بر روی شیشه انجام دهید تا طرح‌های زیبایی را بر روی آن به تصویر بکشید، برای اینکه فرآیند سند بلاست لایه‌های عمیقی از شن و ماسه را بر روی شیشه ایجاد کند لازم است که شیشه دارای ضخامت بیشتری باشد و بدین ترتیب شیشه هم دارای مقاومت بالاتری خواهد بود. این فرآیند ممکن است زمان‌بر باشد ولی در مقابل ظاهری سه‌بعدی و زیبا بر روی شیشه پدید خواهد آمد.

شیشه سند بلاست
شیشه سند بلاست

 

طرح های سند بلاست شیشه

 

پیاده کردن طرح های مختلف از جمله لوگو و یا طرح های آماده روی شیشه را سندبلاست روی شیشه می گویند. به هنگام ثبت سفارش سندبلاست روی شیشه، هرطری قابل پیاده سازی می باشد. ثبت لوگوی شرکت ها به عنوان سندبلاست روی شیشه از پر استفاده ترین طرح های سندبلاست روی شیشه می باشد.
شما می‌توانید با نرم افزارهای کامپیوتری طرح سندبلاست شیشه خاصی را برای شیشه سندبلاست خود طراحی نمایید. امروزه افراد تمایل بیشتری به استفاده از این شیشه‌ها در فضای بیرونی و داخلی منزل و شرکت خود دارند.

شما می‌توانید طرح  خاص خود را بر روی کاغذ یا مقوا بکشید و با چاقو برش دهید و سپس از این طرحهای برش داده شده برای طراحی سندبلاست استفاده نمایید، شما می‌توانید تنها بر روی منطقه کوچکی از شیشه اثر خود را طراحی نمایید و از شن پاش تنها بر روی آن محدوده استفاده نمایید.